Alla inlägg under september 2008

Av Sofie - 29 september 2008 05:57

>>Idag är det första dagen på min sista arbetsvecka.<<




Ja, här sitter man, ensammast i hela världen.... känns som att alla sover utom jag. Mörkt som satan är det med. Strax blir det avfärd till jobbet. Undra om denna veckan kommer gå lika snabbt som förra...? Både och tror jag.


Blev inga varma mackor idag, hade inte så mycket bröd.... :/


Madde-----------> See you at onsdag. Have the middag färdig when I come från jobbet. :)

Av Sofie - 28 september 2008 18:34

Julia & Markus & co.... -------------> Tack för igår! Jättekul, fasen jag har ont i magen idag efter allt skrattande! Och hälsa Helle bättre lycka nästa gång....! ;) Blev dock ingen vinst, men vad spännande det var! :)


Jaha, då var snart söndagen också förbi.... Vaknade 07,00 imorse av att Buffy ville ha välling. Fixade det och gick o la mig igen, men jag kunde fan inte somna om.... Steg upp igen och började baka. Eftersom Jonas och Buffy sov tog jag elvispen och gick ut i garaget och vispade ihop ingridienserna. Weird or what...?

Jonas kom upp vid 8,15 och Buffy strax därefter. Vid 11-tiden begav vi oss till Halahult. Fick middag där och vi åt min nybakta kaka till kaffet. Mycket god, första gången jag bakade den! Filip blev glad när vi kom, men han var så trött! Har busat och lekt hela helgen. Körde hemåt igen vid 15,00, skulle ju på ljusparty 16,00. Mötte upp Madde hemma, hon hängde med mig och Filip på party, hennes man och dotter stannade hos min roomie och dotter. De verkade ha haft trevligt. :) Blev några ljus inköpta på partyt.


Nu har Madde o co. lämnat oss så nu blir det sängen för ungarna, lite tidigt kanske fast ikväll är de så trötta, och duschen för mig. jag och Jonas ska göra varma mackor ikväll, så jävla längesen! >>Tack för tipset, Madde!<<

>>Imorgon är första dagen på min sista arbetsvecka!<<

Av Sofie - 27 september 2008 21:01

Var tog veckan v'ägen!? Den måste ju bara ha flugit förbi, har ju för tusan inte bloggat sen i måndags...


Ja... veckan har ju gått fort som tusan; bara jobb och vardagsbestyr som vanligt. I tisdags var Filip på gympa, i onsdags var det fika med Julia, i torsdags somnade jag tidigt >>vad ovanligt!<< och igår blev det bara handla sen soffan. Filip åkte till Eva och farfar igår, han ska vara där tills imorgon.

Idag har jag jobbat 8-12 och när jag kom hem städade jag lite. Jonas har varit ute hela dagen och eldat upp kvistar och löv från det stora trädet.


Just nu sitter jag hemma hos Julia och Markus med vänner, vi lirar bingolotto. Ingen vinst än, men det är ju på de sista spelen de stora vinsterna kommer! :) *Hoppas*


Imorgon blir det middag i Halahult och på eftermiddagen blir det ljusparty (!).


Dags att återgå till bingolotto.

Av Sofie - 22 september 2008 17:33

I fredags natt vaknade typ vid 01,00 och hade sån sjuk huvudvärk och jätteont i halsen! :/ Trodde absolut att jag skulle bli sjuk igen och var totalt inställd på att stanna hemma på lördags-kvällen. Gick till sängs 03,30 igen och somnade. Klockan 07,00 ringde klockan, Kenneth & Co skulle ju komma och såga ner den stora eken... Och nu förstår jag verkligen hur stort

det där trädet var! 10,30 var de färdiga och hade hunnit med lite fika. Strax därefter kom Julia och Markus och sen bar det av till Halahult för att kolla på rallyt. Jonas pojkvän var också med, men det behövde jag väl knappast nämna... ;) Nicklas med familj var också där. Vi hade fint väder hela dagen och Eva hade vart snäll och fixat mat med... :) Thnx!

Vid 16,30 bar det av hem igen och då var det till att fixa sig snabbt, sen bar det av till Lisa. Där bjöds det på ostbricka och sen blev det utgång till Loch Ness och Compagniet. Hade så jävla kul!!! :) Var hemma vid 02,30.

Buffy vaknade 08,45 igår och jag steg upp, Jonas erbjöd sig, men jag insisterade... Vilket jag ångrade snabbt, hon hade tagit sönder sin blöja så det fick bli badkaret dierkt. Filip kom upp snabbt och ville också bada. Hell yeah, lätt att man går direkt från sängen till badkaret... eller inte! Men barn är ju lustiga! När de hade gått upp fick de se film och jag kröp ner jämte Jonas till 09,45. Steg upp och städade järnet, 15,00 skulle ju mammorna komma. Det var jättetrevligt! Fast jag var rätt trött efteråt så jag somnade tidigt igår...


Idag har dagen gått jättefort och ikväll blir det gympa. Nu vill Buffy sova! :)

Av Sofie - 18 september 2008 21:21

Jepp, så är det!! :)


Dagen har gått snabbt och bra, handlade efter jobbet på COOP, vi älskar ju självscanningen! :)  Nu har Jonas också skaffat sig det. Var inom morfar på hemvägen med hans varor. Sen var det bara hem och lämna familjen sen gympa. Nu blir det TV, dusch, sen sängen.


Malena! ---------> Hoppas det ordnar sig för dig.... Jag tänker på dig!


Julia ---------> Tack för igår! Är också jätteglad som har dig! <3 BTW, det blir rally på lördag! :) Jag ringer imon efter jobbet, känns som det är för sent nu.


Jepp. På lördag är det rally i Halahult. :) Julia, Markus, jag och familjen, inkl. Jonas pojkvän, ska dit. :)

Av Sofie - 17 september 2008 17:41

Ännu en arbetsdag till ända... Nu har mer än halva arbetsveckan gått! :) Skönt.


Igår var Filip på gympa igen och han var så duktig!! :) Han skötte sig exemplariskt. Buffy var också med och hon var också snäll, men lite sur över att hon inte fick hänga med de stora barnen... :/ Men hon är riktigt duktig på att stå nu! Mammas flicka! Jonas var på möte i Rådhuset och fick lite info om vår kära dagmamma. Han var hemma vid 21,00 och strax därefter somnade jag på soffan.


Har varit hyfsat lugnt på jobbet idag. Och dagen har gått lagom snabbt. Ikväll ska jag ha lite kafferep och älskling är och lirar pingis. >>Det har han ju aldrig gjort förut...<< Efter IDOL ikväll ska vi se en film.


Filip är ute i regnet och leker cowboy eller nåt. Han springer iaf runt med en pinne och låtsas att han skjuter folk...


Ska se om jag hinner med/får lov för Buffy och ta en dusch nu.



Av Sofie - 15 september 2008 20:27

Har precis kommit hem från gympan! :) Äntligen kunde jag gå dit, har ju varit sjuk innan. Var faktiskt inte så jobbigt som jag trodde. :) Fick t.o.m med mig Annica och nästa måndag ska vi nog lira lite badminton efter gympan också.


Jonas pojkvän (a.k.a Stefan) är här och kollar på hockey så här blir det nog inget mys ikväll... :D


Jobbet gick bra idag, fast fick jobba till 16,40 så det blev bara hem och äta middag lite snabbt. Middagen var redan klar så klart och familjen hade nästan ätit färdigt. Isac var här och lekte med Filip. Hann även bada barnen innan gympan.


Bestämde även ny träff med mammorna på söndag. Nice!


Julia & Frida--------> Vad sägs om en fika i BC på onsdag kväll? :)

Av Sofie - 15 september 2008 06:03

>>Jag nämner inga namn<<, men satan vad irriterad jag blir! Inte för min egen del utan när man angriper människor för att de har en åsikt- och sen kallar h*n KNÄPP!?!?


Har precis ätit frulle, ska bege mig till jobbet. Hoppas denna veckan går snabbt! Riktigt segt att stiga upp när det är så mörkt...


Have a nice day! :)

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards