Alla inlägg den 3 december 2008

Av Sofie - 3 december 2008 14:18

(Vi bor i Brinkamåla City i en liten förort med 3 hus som heter Läppareboda, därav den fina skylten. )


Idag är det exakt tre veckor till julafton! Puh, tack o lov att julklapparna, ja alla utom två, är inhandlade och att planerna är spikade!! Hur går det för er? :)

Av Sofie - 3 december 2008 14:16

Nej, inte till Barcelona eller Gran Canaria eller NY.

Jag tänkte ta mig en dagstripp till Tyskland och handla lite förfriskningar. Nån som är sugen och hänga på? :)

Av Sofie - 3 december 2008 12:21

Usch vad seg jag är... helt tung i huvudet... Inskolningen gick relativt bra idag, men varken Filip eller Olivia var så pigga. Olivia gnuggade sig mest i ögonen och jag och Filip spelade massa olika spel. Hade ingen aning om att Filip ens kunde spela spel.... :/ Nu sover Olivia och Filip kollar på Lotta på Bråkmakargatan. Hans favorit för tillfället. Jag har försökt mig på att städa och är iofs nästan färdig men har ingen ork kvar nu... Får nog också vila en stund. Passa på liksom. Fast hela tiden kommer man på nya saker som behövs göras... gå ut med grejer i garaget, vika tvätt, städa bilen, bädda rent i sängarna... BLÄ! Regnar gör det nu. Finns det ingen hejd på detta regnande!? Lite snö hade inte gjort ont alltså. Den kan gärna få komma typ nu och ligga kvar till strax efter nyår. Det hade varit riktigt mysigt och lite jul-stämning kanske hade infunnit sig. Idag när vi var hos dagmamman fick Filip rita en teckning till Tomten, som de skickar iväg varje år. Spännande!

Av Sofie - 3 december 2008 09:41

Fuck, nu haglar det i BC....


Hanna från jobbet ringde innan och gjorde min dag. :) Thnx!

Av Sofie - 3 december 2008 09:39

Grattis sötnos!!!

Av Sofie - 3 december 2008 07:06

Lite kaffe gjorde susen för min hals, men näsan rinner värre än nånsin!


Julia, my dear, ring mig under dagen, om ni får en lucka på jobbet! :D


Efter att ha läst alla dagliga bloggar jag läser har jag konstaterat att många, inte alla, men många genomgår en svår period nu.... Tråkigt såhär inför jul ju! Ville nog egentligen bara säga att jag hoppas det ordnar sig för alla er som känner att det är tungt just nu! O.a.O

Av Sofie - 3 december 2008 06:50

Så känns det i min hals, i mitt huvud och i min näsa. Till råga på allt håller jag på att få en finne mitt på näsan också. En väldigt röd sådan... :(


Inskolningen igår gick jättebra! :) Buffy verkar redan ha gjort sig hemmastadd och regerar en del. Filip tycker det är superkul att lillasyster är där så detta kommer nog gå jättebra! Dags idag igen, mellan 8,00-9,30.


Efter inskolningen igår var Ida, Wictor och Maja här. Fatta vad trevligt det var då! :D Känns som jag och Ida har känt varandra hela livet! Nästa eller nästa gång igen ska vi ha familjemys. :)


Annars har vi inget planerat idag, mer än det vanliga, städ och tvätt.


På lördag är det julbord!!! :D

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards