Alla inlägg den 15 april 2008

Av Sofie - 15 april 2008 20:20

Har haft fullt upp hela dagen! :) Är allt lite trött nu ikväll.

Steg upp 7,30, gjorde Filip i ordning för dagmamman och väl hemma därifrån blev det en snabb kopp kaffe till dagstidningen. Gjorde Buffy i ordning och 9,15 stod Hanna och Elias på uppfarten. Efter en stund kom Lisa och Viggo och då gick vi en runda. 1,5 timme tog det ungefär. Jättehärligt! Och roligt, helt otroligt vad mycket vi har gemensamt egentligen.... ;) Hanna och jag ska gå på torsdag igen och Lisa, du får gärna hänga på igen! :)

 Drack lite kaffe efteråt sen begav de sig, ungefär i samma veva som Jonas körde till jobbet.

Jag och Filip hade då bestämt oss för att baka, inför besöken ikväll. Vi fick kompromissa lite med varann; han ville så klart baka kladdkaka, som vanligt. Jag som dock tröttnat nu, ville hellre göra rulltårta så vi gjorde båda två. :)


Var ute en stund, sen vid 15,30 gjorde vi middag, makaroner och köttbullar, går både snabbt och enkelt. Ett + är att det är Filips favvis. Han har en tendens till att äta makaronerna med händerna ibland och så även idag.... men de var lite varma och då lät det så här;

Filip:- Aj, fan, satan, de var varma!

Jag:- Vad sa du!?

Filip:- Som du brukar säga, mamma, fan och satan.

END OF DISCUSSION! ...och jag tänker sluta svära....


Stefan ringde med idag och när jag såg deras nr så svarade jag; Hallau Betty! Och till svar får jag; ....hej det är Stefan... Gissa om jag garvade! De kommer nog imorgon kväll och kollar hockey, jag och Betty får väl stryka eller vika tvätt eller lägga pärlor eller.... SY! 


Vid 16,00 trillade Jess in och vid 17,15 kom Lisa M och Sanna. Trevligt, men Filip var rent ut sagt hopplös. Fick skicka in honom på rummet tre gånger.... Han var både trött och på tjabbhumör, de hann inte mer än och gå så somnade han. Frågade om han ville ha välling, men han sa att han inte orkade.... Stackare.... Det är ju nu i efterhand man tänker att det inte var så farligt och att man kanske överdrev en smula.... AH! Fan för detta dåliga samvete hela tiden! :(


Nä, nu är det dusch sen nya avsnittet av DH!

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards