Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Sofie - 12 juli 2008 21:08

Det måste vara en merit att få mina ungar att sova idag, för än har jag inte lyckats... :/


Gårdagen började med en låååång sovmorgon ända till 9,30. Hade bestämt stads-tripp med Julia, men när vi såg vädret ställde vi in. Jag och min lilla familj tog istället en tripp till Jem & Fix och sen handlade vi på COOP, den blå affären. Varje gång vi ska handla vill Filip handla i den >>em e em... den nya, blå affären.<< Sen körde vi hem och gjorde oss iordning, rastade Zätah och packade ihop oss, för eftermiddagen/kvällen skulle ju spenderas i Pukavik hos Jennie och Martin, tillsammans med de andra familjerna. Vi fick så god mat och dessert och ungarna fick så mycket godis! :) Vi hade så trevligt och alla ungarna var exemplariska hela kvällen. Vi var inte hemma förrän 23,30. Då stupade både Jonas och ungarna i säng! Zzzzz.....


Idag steg jag upp först av alla, 9,30. Buffy vaknade ju då, men Filip låg kvar en stund till. Gav ungarna lite frulle och plockade undan lite småplock och en massa leksaker, sen tog jag mig en lååång dusch och kröp ner jämte min älskling igen. Vi fick ligga ända till 11,30, ungarna satt och småslumrade framför Alla vi barn i Bullerbyn, den nya favoritfilmen just nu.

Klockan 14,00 var det dags för kalas. Filip skulle till sin kompis Cassandra och det var första gången han var på kalas själv! Inte ens hej då sa han... Får allt erkänna att det kändes lite vemodigt och lämna honom... Skulle han bli ledsen? Fick han vara med de andra och leka? Skulle han våga fråga var toaletten var?

Klockan 17,00 kom jag och hämtade honom och allt hade gått så bra! :) >>Mamma är så stolt över sin stora pojke!<< Vi stannade ända till 17,45 för han ville leka lite till och hela familjen ville gosa med Buffy och det älskade ju hon! Väl hemma fick ungarna kvällsmat, i hopp om att det skulle sova snart... Älskling hade hunnit köra till jobbet när vi kom hem, han skulle jobba 18,00-06,00. Imorgon ska vi till Halahult och käka middag och bli allmänt bortskämda. Jonas behöver nog sova extra länge imorgon, eftersom han ska jobba imorgon natt också.


Nu ska jag leta upp Filip, han är ute och leker och hoppas samtidigt på att Buffy ska somna under tiden jag letar... ;)

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards