Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Städat.

Av Sofie - 9 april 2008 11:43

Sådär ja. Nu har jag dammsugit och plockat undan överallt utom i Filip's rum. Jag anser det att nu när han är så stor får han själv hjälpa till och städa. Vill han inte hjälpa till så blir det inte städat förrän han vill det. Får dock höra minst 32 ggr/dag hur stökigt hans rum är... Har även tvättat 4 maskiner tvätt och hunnit med tre (!) rundor Barbapappa-memory.

Skulle verkligen behöva torka golven också, men nej, det har jag absolut inte lust med. Får ju ta och umgås med kidsen lite med. Buffy sover igen och Filip ville gå ut för en stund sen och när jag var typ klar ändrade han sig. Han ville se Byggare Bob - Julfilmen för tredje gången idag. Så jag passade på att greja lite ist.

Frågan är bara vad man ska göra nu i väntan på att Buffy ska vakna... Kan ju inte alltid vara ute utan henne! ;) Oftast när jag och Filip är ute på dagarna ligger hon inne och sover. Det går ju bra det med, den smarta uppfinningen kallas Baby Monitor. Eller nåt.


En undran; hur vet man om man är mentalsjuk eller har tvångstankar? Talar någon om det för en eller så? Började fundera på mig själv imorse nämligen. Fick gå upp en vända med Buffy 03,50 i natt och när jag gick o lade mig igen vid 04,15 kunde jag inte somna om för jag låg bara och tänkte på hur mycket jag behövde städa och hur mycket tvätt jag hade.... Funderade rätt så länge om jag skulle tvinga mig själv att stiga upp redan då och börja. Eller om jag skulle köra och tanka bilen, så Jonas slapp göra det på vägen till jobbet... Förstår ni vad jag menar!? Tack och lov så somande jag om när Jonas körde, han körde lite tidigare, just för att tanka bilen. Närmare bestämt 04,50.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 6 juni 2010 00:13

Har haft en riktigt bra lördag och den verkar inte vara över riktigt än för min del. :) Har nämligen en maskin tvätt på G. Det är det som är det fina med att bo i hus; tvätta när du vill, även efter midnatt. :) Det och mycket annat. Lördagen börjad...

Av Sofie - 4 juni 2010 21:59

Denna veckan har verkligen flugit förbi som en raket! Den har varit helt underbar! :) Timmarna på jobbet har bara susat förbi och vädret har varit toppen! :) Vi har spenderat mycket tid ute och det behövdes! Gräset är nyklippt och några rabatter är l...

Av Sofie - 1 juni 2010 06:19

Är inte juni en officiell sommarmånad? Jo... det tycker jag. Idag är det 18 dagar till jag fyller 25. 25 år. Om 18 dagar. Åldersnoja? Inte alls! :S Är nog mest lite morgonsur idag. Hade tänkt ta en vända på gymmet men ställde klockan fel. Blir vä...

Av Sofie - 30 maj 2010 20:40

GLÖMDE ju bort att jag skulle gratta alla mammor på Mors Dag!   Grattis alla mammor!!! Vi är bäst. :)   http://www.youtube.com/watch?v=5Qa_gxEGmYY   Vad kan passa bättre än en låt om >>Mother Lovers<<?? :D ...

Av Sofie - 30 maj 2010 20:26

Jaha, då var strax denna helgen till ända också. De går så förbaskat snabbt! Imorgon är det bara 7 vceckor till min semester börjar. Fast det känns som oktober ute.   I fredags efter jobbet gjorde vi inte många knop. Jag och barnen hade lite fred...

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards