Direktlänk till inlägg 6 juli 2008

Ogräs och ösregn.

Av Sofie - 6 juli 2008 19:36

Jag är helt slut nu! Madde, pappa och Isolde åkte för en stund sen, Simon var aldrig med. Jag och pappa fick en del gjort. :) Tack så mycket! Det bästa med min pappa är att när man ber honom om hjälp, t. ex. i trädgården, jobbar han som en polack; hur snabbt och bra som helst! Fast det första vi gjorde när de kom var att grilla, kände att vi var tvugna att passa på medan det var uppehåll. Inte konstigt med tanke på vilket ösregn och åska som kom bara stunden innan....


Efter det tog jag och pappa ett rejält krafttag i nästan två timmar och Madde hade hand om ungarna. Jätteskönt att kunna koncentrera sig på en sak, allt går så mycket snabbare då. Sen blev det lite kaffe och kladdkaka >>läs torrkaka<< med vaniljvisp. Fattar inte vad jag gör för fel längre, mina kladdkakor blir aldrig kladdiga! Jag har den inne i 175 grader i 8 minuter...


Ja, nu blir det att plocka undan lite, dock blir det ingen dammsugning, barnen somnade för snabbt... :/ Men, skiten springer nog inte bort tills imorgon bitti... Och då är det även min älsklings födelsedag! :) Har inget speciellt planerat förutom att hämta hem sängen han var och tittade på idag, den såg fin ut. Äntligen ska vi också få lite ordning i sovrummet! :)


Nae, får väl plocka undan lite snabbt så kanske jag hinner luka lite till också!

 
 
Lisa

Lisa

6 juli 2008 21:21

Visst var trimmern ett bra kö. :) Timingen sög däremot. :)

http://lisoball.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 6 juni 2010 00:13

Har haft en riktigt bra lördag och den verkar inte vara över riktigt än för min del. :) Har nämligen en maskin tvätt på G. Det är det som är det fina med att bo i hus; tvätta när du vill, även efter midnatt. :) Det och mycket annat. Lördagen börjad...

Av Sofie - 4 juni 2010 21:59

Denna veckan har verkligen flugit förbi som en raket! Den har varit helt underbar! :) Timmarna på jobbet har bara susat förbi och vädret har varit toppen! :) Vi har spenderat mycket tid ute och det behövdes! Gräset är nyklippt och några rabatter är l...

Av Sofie - 1 juni 2010 06:19

Är inte juni en officiell sommarmånad? Jo... det tycker jag. Idag är det 18 dagar till jag fyller 25. 25 år. Om 18 dagar. Åldersnoja? Inte alls! :S Är nog mest lite morgonsur idag. Hade tänkt ta en vända på gymmet men ställde klockan fel. Blir vä...

Av Sofie - 30 maj 2010 20:40

GLÖMDE ju bort att jag skulle gratta alla mammor på Mors Dag!   Grattis alla mammor!!! Vi är bäst. :)   http://www.youtube.com/watch?v=5Qa_gxEGmYY   Vad kan passa bättre än en låt om >>Mother Lovers<<?? :D ...

Av Sofie - 30 maj 2010 20:26

Jaha, då var strax denna helgen till ända också. De går så förbaskat snabbt! Imorgon är det bara 7 vceckor till min semester börjar. Fast det känns som oktober ute.   I fredags efter jobbet gjorde vi inte många knop. Jag och barnen hade lite fred...

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards