Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Sofie - 14 juni 2008 15:32

Nu har jag laddat MP3:an med en massa partymusik! :) Kommer bli bra tro jag. (Inte om man frågar Madde dock; Jag är glad att jag inte ska behöva lyssna på den musiken hela kvällen...) Tjuvlyssnar lite redan nu. Har precis duschat, ska nog ta mej en kopp kaffe. Blev ju ingen med Jonas, de hade ju så bråttom. Har varit hemma själv sen 13,00. Visst är det skönt att vara själv, men vad ska man göra!? Man är ju så van vid att alltid >>passa upp<< och att bara vila lite då och då, så jag är bara rastlös...


Vilade lite innan, men efter 30 minuter var jag utvilad. Ska duka lite och kanske provsmaka välkomstdrinken, är ju premiär för mig också. ;) Och välja en outfit, är nog rätt så klar ändå tack vare Madde, men jag behöver kanske lite finlir... Take a walk with the dog behövs ju också! Se, jag har ju massor att göra, ska bara få tummen ur också...

Av Sofie - 14 juni 2008 12:16

Madde:- Säg ett nummer mellan 1 och 5.

Fia:- Kalops.

Madde:- Jag säger; säg ett nummer mellan 1 o 5 och du säger kalops!?


Av Sofie - 14 juni 2008 12:05

Jaha, vad har hänt sen sist? Inte så mycket.... Käkat frulle, plockat iordning lite, myst lite med barnen framför Emil i Lönneberga och pratat en hel massa med Madde i telefon. Jag gör det just nu och hon viskar bara. Hon påstår sig ha en tjuv där hemma. Och Isolde har rivit ut en sida i foto-albumet.

Buffy ligger och vilar och Filip och jag har packat inför deras lilla utflykt. De ska nämligen iväg och åka båt på kalaset. Har även packat ner övernattningsgrejer till Filip, om han skulle hitta nånstans att slagga. Om han inte vill va hemma menar jag... ;)


Tjejerna kommer vid typ 18,00 och när Jonas har stuckit så ska jag piffa med det sista sen ska jag bara njuta och vila en stund... Nice.

Det blir Appeachable som välkomstdrink.


Nu kommer snart Jonas och Robban (J:s lillebror) så jag ska nog göra lite coffee!

Av Sofie - 14 juni 2008 08:05

Kom just och tänka på en sak... Filip är allt ett underligt litet barn... Enda sen han var riktigt liten har han haft lite fobi för smuts. Så fort han blir skiten måste han byta kläder. Har ju tidigare berättat att han byter typ 5 ggr/dag... Han har alltid två par skor med sig till dagmamman, det ena är till för att ha när han är i sandlådan. Här hemma har han alltid ett par skor jämte sandlådan som han byter till.

I bassängen badar han med gummistövlar om det är lite gräs eller nåt löv där. Han kan börja gråta om han tycker att det behövs dammsugas och dyl. Synd bara att han inte är lika pedant vad det gäller att städa upp sina leksaker...

Av Sofie - 14 juni 2008 07:56

Filip vaknade vid 00,00, exakt inatt, med ett illvrål! Var är Isac!!?? Var är Isac!!?? Han måste ha drömt om honom eller nåt...

Det var samtidigt som jag skulle gå och lägga mig, men klockan var nog närmare 01,00 innan jag somnade... Älskling väckte mig 05,00 och undrade var hans plånbok var, jag hade ju den när jag handlade igår. Han skulle till jobbet.

 Barnen väckte mig 07,01 och ville ha välling. Usch, är rätt så trött, har sovit dåligt två nätter i rad nu. Tror dock att det beror på ikväll, att jag har längtat och är så förväntansfull. :) Det kan ju inte bli annat än bra! Jonas och barnen ska på kalas hos Jonas mamma så de sticker redan vid 13,00 eller nåt. Innan dess ska jag gå på jakt efter Jonas alla badshorts, hoppas de är nånstans i källaren eller så försvann kanske de också i flytten. :( Alla foton och Filips första bok försvann.... :´( Efter kalaset tror jag de ska till Madde (Madde och Jonas har en tendens att alltid hänga när jag ska ut), jag har ju fest här hemma!


Filip har redan gått ut och lekt och Buffy sitter och leker på golvet. Jag ska gå ner i källaren sen blir det en promenad -med eller utan Hanna...

Efter promenaden ska jag nog göra min son riktigt glad och berätta att dte är LÖRDAG! Gissa om han kommer bli glad... :)

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards