Alla inlägg under juni 2008

Av Sofie - 13 juni 2008 08:38

Bildbeskrivning.


  • #1 Buffy in pink
  • #2 Filip och Isolde
  • #3 Madde och Buffy
  • #4 Buffy har badat!
  • #5 Madde a.k.a cousin Itt
  • #6 Buffy
  • #7 Filip i huggarhjälm.
Av Sofie - 13 juni 2008 08:03

Idag var vi uppe redan vid 07,00. Fast idag var det jag som väckte barnen... :/ Jag var kissnödig och när jag masade mig upp hörde Buffy det. Illa, tör jag har inte sovit så himla bra i natt. Jag och Jonas bytte sida, för han har ju ont i axeln. Sitter här och dricker lite kaffe och väntar på att klockan ska bli 08,00, ska ringa samariten åt Jonas, hans muskelinflammation i axeln är ju troligtvis tillbaka... ajaj.


Idag ska jag tvätta, har en full korg igen! Herregud vad vi måste göra av med kläder i denna familjen! Den största boven är nog Filip.


Sådär ja! Nu är samariten ringd och runt 08,12 skulle de ringa upp så det är bara att vänta. Ska lägga in lite nya bilder idag med. :)


Återkommer snart!

Av Sofie - 12 juni 2008 18:32

Vaknade imorse av att jag hade haft en sån jättekonstig dröm! Det var julafton och Eva och Kenneth skulle ha bjudning men endast vissa var bjudna; Madde, Betty och Stefan. Inte vi med andra ord. Vi satt hemma och helst plötsligt fick jag ett sms av Stefan att vi skulle träffas och det gjorde vi. Vi gick på MTV-gala och drack en massa rödvin. :) Men sen helt plötsligt var vi på en gräsplan i Asarum och lekte med en massa hundar, allihopa. Sen var vi hemma och då var alla så trötta så ingen ville öppna sina julklappar.... Weird or what!?


Har inte gjort för mycket idag; bytt gardiner i Buffy's rum och piffat lite, annars inget speciellt. Funderar mycket på vad jag skulle kunna ha på mig på lördag, men kommer knappt på nåt... :(


Filip har lekt, och leker fortfarande, med Isac och Annica och jag färgar håret! :) Roligt. Annica tror dock att hennes hår blir grönt och jag, jag tror hon är färgblind.


Zätah har varit hos veterinären och fått vaccination idag, skönt och ha det av världen.Jag undrar fan om jag har blivit loppbiten, har 1000 bett från nånting! :(


Nu är det bara två dagar till lördag! :D Längtar som tusan! Har laddat en massa bra musik och tagit fram recept på goda drinkar, beställt maten så nu är det bara lite piff kvar! Hela mamma-frukosten igår ägnades nästan till bara prat om lördag.


Nu har Annica precis fotat sitt hår, allt för att se om håret är grönt. Nej, det är inte grönt och det har nog hon med förstått nu. Nu ska jag tvätta bort min färg; Höstbrun.

Av Sofie - 10 juni 2008 13:50

Idag har Emil slutat första klass. Tiden har gått så fort! Han var ju bara pytteliten när jag och Jonas träffades! (3 okt. 2003 träffades vi) Dock gick det inte som planerat.... :(

Dagen började 8,10 hos tandläkaren med Filip. Han var så duktig så jag började nästan gråta! :) Efter det skulle vi till kyrkan, men Filip och Isac var så busiga i kyrka så efter 5 minuter fick jag gå med dem till kiosken och köpa glass. Skulle till skolan efteråt, men då hade Filip öst glass på hela sig så vi fick köra hem. :( ILLA! No more comments...


Hemma sen så vilade barnen lite och älskling körde till jobbet. Pratade en vända med Madde, mycket givande. :) You know what I mean...


Nu sitter jag hemma hos fam. Nicklas, mitt andra hem numera! :) Har fått god middag och bra underhållning till barnen, kan inte bli bättre! :)


Nej, nu gråter lilla Buffy, time to go.


Av Sofie - 8 juni 2008 15:42

Blir ett kort och koncist inlägg även idag, har inte fått ordning på skiten hemma än. :( Sitter hemma hos Nicke och Annica och barnen badar och leker! Tänkte dock närma mig hemåt snart, Buffy är trött. Kanske min kära syster kommer ikväll. Vi får se!

Jonas jobbar em, så jag är hemma ensam till 22,30. Hoppas barnen somnar tidigt idag!


Nä, nu ska jag bege mig hem och döda lite flugor...


Hoppas vi hörs snart! :)

Av Sofie - 7 juni 2008 22:07

Är fortfarande i EC, mycket trevligt! :) Ätit god mat och lirat kubb. Vi förlorade dock (tjejerna) men det är inget vi är ledsna över. Filip har ju dock inte varit på sitt bästa humör, men det kan man väl inte räkna med alltid... Just nu sitter han och ljuger folket fulla ute på altanen. Buffy vaknade igen för en stund sen så hon och Jonas hamnade framför TV:n.  

>>Stefan är knas! >>Blogga är så fjortis<< Say what! <<


En lusing är vad han skulle ha! Pojkvasker! :D Nu blir det lite kaffe sen hemfärd. Jag och Jonas planerade just att det blir direkt att krypa ner i sängen och kolla Beck. Mys! :)


Madde (igen) ------------> Saknar dig idag av en konstig anledning..... ;( Hörs imon... Miljoner pussar till dig och prinsessan!

Av Sofie - 7 juni 2008 18:00

Nu har det hänt nåt med min bästa vän, dvs. datorn, igen. Idag när jag skulle in på internet fanns det helt plötsligt ingen anslutning! WTF!

Inkompetent vad det gäller datorer är jag också så det var inget jag kunde lösa själv... Får ringa en vän imorgon. Nu är ingen idé, han är asfull på rocken.


Sitter i EC (Elleholm City) och här vankas det grillad fläskfilé och annat gott. Även gott sällskap! Julia, Marcus, Betty, Stefan och resten av min lilla familj! :)


Madde! -------------> Stå på dig så står jag bakom dig! :D Hoppas det löste sig med telefonerna. Blev det nån utflykt med Frida o CO? Hörs imon! Pussar

Av Sofie - 6 juni 2008 18:44

Flugorna har minskat drastiskt faktiskt. Vi har dödat dem. Det värsta, eller ja, är att jag får en kick av det! Och så har jag kommit på att döda flugor med flugsmällare är som att man spelar badminton. (Jag lirade en del i ungdomens dagar...) Ni som spelar/spelat vet nog vad jag menar!


Har dödat ungefär 2000 tror jag. Dammsugarpåsen är nog full snart, och ja, jag köper det Emilie skrev; Dödar du en kommer 10 till begravningen.


Nog om de asen. Betty och Stefan var här en runda i eftermiddags. Nice, var inte igår man såg dem. Blir grillning i Elleholm imorgon. :) Åt middag vid 16,00 sen har faktiskt hela familjen sovit! Skönt. Filip sover än, Buffy tittar på TV och Jonas letar efter festsällskap. Verkar som han vill en runda till Rocken. Gärna för mig. :) Jag ska ju partaja rejält nästa helg! :) Han kan gott behöva komma ut också, minns inte när han var ute sist....


BTW, på tal om as, verkar finnas gott om dem, inte bara flugor... *suck*

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards