Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Sofie - 1 maj 2008 21:29

Ett råd till mina vänner och ovänner som letar efter "the one"

"Man är inte kär i en kille för att han är snygg, Han är snygg för att man är kär i honom."


Verkar som att jag har snöat inne på Love helt och hållet idag... Är det vårkänslor kanske? Vad är kärlek, hur kan det mätas? Kan det mätas!? Jag tycker iaf att alla som är älskade eller har någon att älska ska vara oerhört tacksam; vänner, familj, partner eller vad det nu kan vara. En gång om dagen kan man ju stanna upp och tänka efter och säga tack. Vi har det bra, på ett eller annat vis. Kanske du saknar någon i ditt liv, men tänk då på dom som inte har någon alls. Medan du saknar någon kan någon sakna allt.


Kärlek är inte att röra vid varandra, utan att nå fram till varandra


Man ser bara efter sitt eget och man kan bara utgå från sig själv. Jag vet det, jag är själv sån. Vi vet inte bättre, de flesta människor är nog funtade så. Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon. Det kan räcka med så lite. När det är jobbigt här hemma en dag försöker jag alltid intala mig att det finns alltid någon som har det värre och skulle ge tusen-falt för att få leva det liv jag lever; älskad av min familj, vara frisk och ha mina underbara vänner.  


Kärlek är det enda som ökar när man slösar med det....



*Kärlek handlar inte om att hitta den perfekta personen, det handlar om att se den operfekta personen perfekt*


 

Av Sofie - 1 maj 2008 19:49

Då var snart denna dagen till ända. Var ju ute och gick med Hanna och alla barnen i förmiddags. Efter det fick jag äntligen se deras hus! Supernajs. Och verkligen schyssta tapeter, både i "finrummet" och köket! :D Var hemma strax efter ett och tog en kopp kaffe med Jonas. Började städa och dona; tvätta och sortera lådorna i köket, städa toaletten... ja, ni vet.... VIPS! Så kom Eva och Kenneth. Drack lite kaffe, sen skulle de köra och äta pizza, fast vi beslutade oss för att äta allihopa så vi hämtade hem ist. Inte varje dag man blir "bjuden" på middag! Gott var det. :D


Efter de hade kört så blev det bara lite små-plock, sen kröp hela familjen ner och kollade på nya BECK-Mannen utan ansikte. Barnen avlägsnade sig dock snabbt. Nu blir det strax Lyxfällan. Sen kör älskling till jobbet. :( Mindre roligt, blir så tomt i sängen. Han jobbar eftermiddag imorgon också, så vi ses typ på.... lördag!


BTW, nu när jag kollar ut genom fönstret märker jag att Buffys blommor, som står i fönstret, verkar må toppen just nu! De är jättefina! :D De har väl som jag, drabbats av fruktansvärd energi och livsglädje. :)


Love is in the air!

Av Sofie - 1 maj 2008 09:08

Ja, jag stal nog lite från Lisas rubrik... ;)


Jaha, då var Valborg över för i år också. Innan vi vet ordet av så är det midsommar, därför tänkte jag börja planera så smått redan nu. Vaddå, det finns ju dem som planerar nyår i oktober...


Igår var Nicklas m. fam., Madde och Isolde och pappa här. Vi grillade och åt massa god mat! :) Vi åt så mycket att vi vuxna inte orkade dessert... :) Vi får ta lite idag ist. Vi spelade Geni och jag tror pappa vann. Jag kom typ trea, före Madde och Jonas iaf. Det var ju det viktigaste. Vi bröt upp ungefär 23,15. Så himla trevlig kväll!


Idag fick jag gå upp vid 07,20, då ville Buffy upp. Filip sov ända till 08,45 och Jonas sover än. Han ska jobba i natt, så jag tänkte han skulle få sova så länge han vill idag. Har precis messat med Hanna och bestämt promenad 10,15. Härligt! Känns att man behöver ut efter allt gott igår.

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards