Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Sofie - 5 maj 2008 20:05

Och fy fan vad jag är kass, jag bloggar ju ALDRIG om helgerna!

I lördags var vi på den där mässan i Mörrum, på Cykel och Motor. Kollade in åkgräsklippare eller vad det heter. Anna; Vi träffade morfar Laban, jag är jättesäker på att han blir en toppenbra gammelmorfar! Olivia fick direkt ett gott öga till honom! :)

Efter det körde jag till Willy's i Olofström och handlade. Var hemma lagom till folket skulle komma, Julia och Marcus, Betty och Stefan och Anki, Gubben och Wilma. Jätterolig kväll som vanligt! :) God grillning också, fast nästa gång får någon annan sköta grillen, Jonas börjar tackla av nu. Inte sant!?


Igår körde vi och hämtade Filip vid 13,00. Fick god middag, jag gick en runda i skogen och Jonas grejade med veden. Tiden gick så jäkla snabbt! 20,00 körde vi upp på gården här hemma.... Båda barnen hade somnat då.


Idag var hela familjen uppe klockan 07,00. Filip skulle till dagmamman, så Jonas körde dit honom. Jag grejade lite  här hemma under tiden och när han kom hem åt vi frulle. Hjälptes åt lite att lasat in veden medan Buffy sov på förmiddagen, sen hände nåt med henne...skrek, kräktes och var varm... ILLA! Jag har klippt gräset idag. Tog typ 3 timmar.... Vi har 3500 kvadratmeter tomt, allt är inte gräs dock, men idag undrar man hur mycket som är gräs....

Idag har vi också fått veta att vår son inte heter Filip och är inte längre tre år. Han heter Johan och är fem år. Det säger Madde. Och bränner man sig på badvattnet får man säga jävla vad varmt. Det säger Madde. Vi badade innan, hela familjen, Jonas fick bada med barnen, jag badade själv! :)


Nu blir det nog Nytt läge, sen Cashmere Mafia. Om jag orkar vara vaken så länge.....

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards