Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Man kan ju bli tokig för mindre....

Av Sofie - 15 maj 2008 18:02

Usch, vilken dag! Fast jag har ändå tagit den med någorlunda ro... enda fram till för en kvart sen....

Dagen började redan 06,00, Buffy var hungrig, vi lade oss igen till 7,30. Jag körde Filip till dagmamman, väl hemma igen drack vi kaffe och läste tidningen. Jonas skulle till Farmor och Farfar och Buffy sov så jag började med tvätten. När jag skulle gå ut i hallen i källaren ser jag en massa vatten.... ILLA! Ringer efter Jonas och han kommer hem. Kollar läget lite och han tror att packningen i hydrofonen (tror det heter så, en orange plåtburk) och medan jag hämtar Filip ringer han nån VVS:are som kom framåt eftermiddagen. Det var inte packningen, han fick byta hela plåtburken. Spännande och veta vad det kalaset kommer kosta, för det visste han inte, får se när räkningen kommer.

Eva har varit och hälsat på idag. Hon lämnade min gardin till köket hon hade beställt. Jag slapp t.o.m att betala! :) Tack!


Åt middag vid 16,30, hade bestämt med Annica att hon och barnen skulle komma vid 17,00, men typ vid 16,55 ringer hon och ställer in, de hade fått främmat. Filip blev helt förstörd så jag föreslog en promenad och han kunde få köra sin bil. Bara det att han hade försökt sätta ihop sladdarna efter laddningen själv, vilket resulterade i att ahn slitit väck alla sladdar! :( Jag satte tillbaka dem, tänkte att de håller väl, men efter en bit dör den. Och när jag kollade närmare på bilen var det jättemycket som var sönder på den! Knappt ingenting i framänden satt ihop! Hade jag inte vetat bättre kunde man trott att den blivit utsatt för sabotage! Får nog låsa garaget hela tiden nu... Usch, vad upprörd man kan bli! Buffy somnade tvärt nu när vi kom hem och Filip är skitsur för att jag blev skitsur. Får nog gå och prata lite med han.... Får väl se om vi kan laga skiten imon eller nåt....

GAAAAHHH! Å jag kommer nog inte gå några 10 000 steg idag. :( Just nu står den på..... 7965. Igår blev det förresten 10124 steg! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 6 juni 2010 00:13

Har haft en riktigt bra lördag och den verkar inte vara över riktigt än för min del. :) Har nämligen en maskin tvätt på G. Det är det som är det fina med att bo i hus; tvätta när du vill, även efter midnatt. :) Det och mycket annat. Lördagen börjad...

Av Sofie - 4 juni 2010 21:59

Denna veckan har verkligen flugit förbi som en raket! Den har varit helt underbar! :) Timmarna på jobbet har bara susat förbi och vädret har varit toppen! :) Vi har spenderat mycket tid ute och det behövdes! Gräset är nyklippt och några rabatter är l...

Av Sofie - 1 juni 2010 06:19

Är inte juni en officiell sommarmånad? Jo... det tycker jag. Idag är det 18 dagar till jag fyller 25. 25 år. Om 18 dagar. Åldersnoja? Inte alls! :S Är nog mest lite morgonsur idag. Hade tänkt ta en vända på gymmet men ställde klockan fel. Blir vä...

Av Sofie - 30 maj 2010 20:40

GLÖMDE ju bort att jag skulle gratta alla mammor på Mors Dag!   Grattis alla mammor!!! Vi är bäst. :)   http://www.youtube.com/watch?v=5Qa_gxEGmYY   Vad kan passa bättre än en låt om >>Mother Lovers<<?? :D ...

Av Sofie - 30 maj 2010 20:26

Jaha, då var strax denna helgen till ända också. De går så förbaskat snabbt! Imorgon är det bara 7 vceckor till min semester börjar. Fast det känns som oktober ute.   I fredags efter jobbet gjorde vi inte många knop. Jag och barnen hade lite fred...

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards