Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Sofie - 16 mars 2008 19:34

KOLLA IN MIN BEBIS! Är hon inte en blandning mellan Roger Pontare och E.T -phone home!? 

Sådär ja! Nu är källaren städat och lite "bonad". Filip tog alla sina kuddar från kojan och lade in i soffan så det blev nästan lite mysigt med kuddarna och alla filtarna. ;) Sen gick vi ut en stund, vi håller på att anlägga en STOR rabatt. Jag trodde från början att den skulle vara en liten en, men tji fick jag när jag frågade Jonas. J:- Nej, jag tänkte den skulle sträcka sig bort till trädet, eller ja, ännu längre kanske, beroende på hur mycket gräs vi orkar ta bort.... Så jag och Filip tog ett rejält krafttag! :) Planterade lite blommor också i krukorna. Det kan nog bli fint här i BC när vi fått lite ordning på saker och ting. Buffy sover ännu, eller ja, hon var uppe vid 18,00 och åt, men ville tillbaka till sängen lika snabbt igen.

Filip fick sin favoritmat till middag, makaroner och köttbullar. Han åt jättebra, härligt.

Nu sitter han i badet, efter mycket tjat fick jag i han. Behöver jag säga att kompromissen var hela familjen Lego och bilen? Frågade om jag fick ta en bild på han; F:- På mig? Nä, det har Madde redan gjort. Nu får det räcka. Men jag lyckades.

Pratade även med Annica och Nicklas, jag hade tydligen varit jätterolig igår, haha! Det bjuder jag på.


Nä, nu ska Filip sova. Säger jag iaf.

O.a.O

Av Sofie - 16 mars 2008 14:57

Har precis badat Buffy, Filip sover. Trött efter att ha haft Isolde och Madde på besök. De har ju haft så roligt och stackaren ville ju så gärna följa med dem hem...

Anyway, läste Kvällsposten innan och där stod det att Nordman var nöjda med sin placering, de har inget att komma med utomlands och det är ju faktiskt i Sverige de jobbar. Egoister. Tänk på mig och Madde som har jobbat hårt för att ni ska lyckas med en internationell karriär, då som Jordman, förstås. Jag slutar nu. Ha det så trevligt med Brinkenstierna. Man saknar ju aldrig kon förrän båset är tomt, tänk alltså om Brinkenstierna åker in i finkan eller nåt igen, vem ska då hjälpa er!? Kom inte krypande då!


Nu sover Buffy också. Ska ner i källaren en vända och dammsuga upp lite chips.... :(

Av Sofie - 16 mars 2008 12:55

Tack Jessica, Annica och Annika för en helkul kväll! :) Måste vi helt klart göra om snart igen! Som jag sa till Pernilla; Så här kul ska jag ha varje lördag! :) Även stort tack till Pernilla!


Jepp, det var ju helt klart fest igår. Efter typ en timmes velande och byten av kläder kunde Jonas köra o lämna mig hos familjen Nicklas. Där var det redan ös! Blev typ 15 st. till slut och det bjöds på frågesport, vilken jag kom delad etta på, plockmat och andra skojiga ögonblick. En och annan, eller ja, ett halvt paket, cigg blev det också. Inte alls dumt....till vin- idag nej tack. Alla satt som klistrade framför Mello och vi hade tippat en femma var på vinnande vs. sista platsen. Givetvis knep jag en del av spelpotten! Hela 20 kr... :) Detta skulle ju helt klart firas med utgång. Vid 23,00 bar det av till Compagniet; jag, Annika, Annica och Jessica. Väl där mötte vi upp de andra. Hade så roligt! Dansade och träffade så många roliga männsikor, kommer dock inte ihåg alla idag, men WTF!? Var hemma vid 02,30 och ska slänga mig i sängen, men så fel jag hade. Jag fick inte plats. I min egen säng, nej där hade Madde och Isolde bänkat sig så jag, vilket inte var mer än rätt ditt fyllo :), fick sova på soffan! Haha!

Filip väckte mig vid 06,00 och kröp ner hos mig. Behöver jag säga att hela rummet snurrade!?

Jonas och Madde har nästa precis begett sig, Madde hem och Jonas till jobbet så jag och kidsen är ensamma. Tänkte plocka fram valiumburken och ungarna varsitt piller så vi kan sova hela dagen, haha! Nä, skämt åsido... de verkar lite lagom trötta med så idag blir det soft för hela slanten.

Nu ska jag äta frukost för typ tredje gången idag.... Fattar inte varför man är så hungrig dagen efter....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards