Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Sofie - 26 mars 2008 22:01

Över vaddå? Jo, jag hörde om det här med barnbidragen. Jag vet att det bara är en diskussion ännu och att inget annat parti kommer att tycka att detta låter vettigt (eller) men jag blir iaf upprörd. Till er som har mycket pengar; GRATTIS! Till er som har lite mindre eller lite pengar; stackars er. Eller nåt. Vad jag menar är att det är väl bra som det är? Eller?


Anyway, igår var en fullspäckad dag. Först var Filip hos dagmamman sen var vi hos Frida och hälsade på. Jätteroligt! Filip och Moa hade jätteroligt. :) Var hemma vid 14-tiden och då städade jag lite snabbt sen körde jag och Filip till Lek & Fritid i Asarum och inhandlade ett Memory, 4300 pärlor med plattor till och trädgårdsredskap jr. Middagen var färdig lagom precis till vi kom hem. :) Var ute en stund på kvällen och gick en runda, hela familjen. Filip körde ju sin bil såklart! :)

Jonas gick och vilade vid 19-tiden och jag skulle lägga barnen sen såg jag fram emot en lång stund framför datorn och blogga om min roliga dag! Fast jag somnade. 19,30. Vaknade till vid 20,05 och gick in till Jonas. Somnade igen. Vaknade 20,55 när han väckte mig och sa att han hade släckt överallt så jag behövde inte gå upp igen. Han skulle köra till jobbet.  Barnen har varit jättesnälla och jag vaknade inte förrän 06,40 idag, när Jonas satte nyckeln i dörren..... Konstigt.... Hade för övrigt en jättekonstig dröm.


Idag har Filip varit hos dagmamman och jag körde hem och gick en runda, satt vid datorn och var allmänt uttråkad... Kollade på klockan 09,45 och tänkte för mig själv; Jag hinner nog in till stan innan jag ska hämta honom.... Satte Buffy i bilen och körde i 200 in till Lindex. Köpte en skjorta till Filip och en tröja till mig. Efter jag hämtat Filip var jag och Cina och hämtade biljetterna till Ladie's Night! Ashärligt!

Jonas jobbar eftermiddag idag så jag och barnen har bara varit hemma i eftermiddag, städat och grejat och varit ute en stund. Nu ikväll har jag och Filip badat i AXE-duschtvål. Luktar gott. Jessan kom förbi vid 19,30 och är precis hemkörd. Ska ställa in varma mackor i ugenen nu till älskling när han kommer. Jag är nöjd med dagen. :) Nu blir det Grey's  som jag har spelat in. :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards