Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Sofie - 18 mars 2008 19:58

Sådär ja! Nu var nästan denna dagen till ända. Grannen Jessica var på besök i eftermiddags med sina barn, mycket trevligt. :) Vi fikade lite och barnen lekte jättebra. Vi ses nog igen. Efter de hade gått hem fortsatte vi med bil-bygget och till slut blev vi ju färdiga... bara några små detaljer kvar. Filip fick iaf provköra den och det gick rätt så bra, han är nog en aning för kort. Jag och Jonas ska kolla över den lite grann imorgon när Filip är hos dagmamman, är ju inte helt hundra att allt sitter rätt när man ska få hjälp av en 3-åring hela tiden...

Har nattat barnen och plockat undan det sista efter middagen. Började elda lite i kaminen också, jag har blivit så himla frusen och trött om kvällarna numera.... Får väl se till och kolla över posten lite med. Fast nu borde det väl inte komma fler räkningar!? Snart dags för lön igen ju.

I morgon kommer prästen på besök och går igenom dop-ceremonin. Har aldrig träffat henne innan så det ska bli spännande. Ska handla till morfar imorgon med, han ringde innan och gav mig en riktigt lång lista. Skulle även fixa påskägg till mina barn och Isolde. Undrar om jag själv får nåt i år... Tror knappt det, alla såna förmåner försvinner när man själv får barn. I min släkt iaf. Jag får väl köpa mig ett eget helt enkelt, fast det hade jag nog gjort ändå! ;) Måste försöka hinna med en vända i stan, eller om Jonas gör det *hoppas*, måste köpa en present till Eva. Hon fyller år på fredag.

På torsdag är det dags för Me & I party, verkar som det blir en del folk. :) Den enda som inte är nöjd är Jonas, och han kommer förmodligen fly fältet också. Ska bli roligt o kolla in de nya kläderna live! Och även träffa en del folk man inte träffar i vanlige fall, typ Lisa. :) Har man tur kanske man kan få se en skymt av Viggo också.


Nä, nu kallar duschen och soffan efter det. Ses imon.... eller nåt! ;)

Av Sofie - 18 mars 2008 11:26

Usch och fy för förkylningar! :( Vi är helt klart Familjen Drabbad. Jonas är sämst av oss. Sen kommer jag, har ont i bihålorna. Barnen är faktiskt inte alls så förkylda och snoriga som vi. Förkylningen i sig skiter jag väl i, bara man hade sluppit bli så trött och hängig.... Och snön gör mig deprimerad, illa. Tack o lov är den på väg att försvinna.

I morse var det dags för tandläkaren igen, känner mig så fräsch i munnen! Och ett stort hål i plånboken... 395:- fattigare. Men men, vad gör man?


Idag ska den efterlängtade bilen komma. Får se om vi lyckas bygga ihop den, vi provar väl imon eller nåt, inget jag ger mig på själv med barnen. I eftermiddag ska dessutom grannen Jessica komma med sina barn Lucas och Elin och leka. :) Ska bli roligt! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards