Alla inlägg under november 2008

Av Sofie - 11 november 2008 07:16

Buffy med sin morgon välling framför Tv:n


Filip i sin >>arbetartröja<< och sina arbetsbyxor.

Av Sofie - 11 november 2008 07:01

Nu verkar det nog ha redat till sig, min olust från igår alltså. Var uppe typ 5,40 idag... har kommit fram till att det är nog så jag vill ha det; lägga mig tidigt på kvällarna och gå upp tidigt om mornarna. Det är sånt skönt lugn på morgonen... mörkt och mysigt liksom. Kaffet smakar som bäst egentligen. Filip är försvisso också vaken men det är inte mycket man hör från honom. Det sista han sa till Jonas idag innan han gick till jobbet var att han behöver raka sig. På huvudet också. Men han tycker ju att han börjar bli stor och då kanske det ingår en viss bestämmande-rätt. Vad vet jag? Det är ju 20 år sen jag var tre år så jag kommer inte ihåg. Buffy har vaknat tre gånger inatt och jag tror att det är därför jag har känt mig som en zombie de senaste dagarna; hon har sovit dåligt på nätterna och det är jag absolut inte van vid och inte heller är jag van vid att hon är så pipig och gnällig som hon har varit de sista dagarna heller... I mitt fall förnöjer inte omväxling, det saboterar. I detta fallet iaf. Jag som är van vid att sova mina timmar i sträck blir ju helt fördärvad... men jag börjar väl antagligen vänja mig vid detta nu.


Idag står följande på schemat; Filip ska till dagmamman, i eftermiddag ska vi hem till Ida och sen blir det Bamsegympa.


Just i detta nu har Filip ett raseriutbrott över att det är fel program på TV... Han ville garva loss åt Teletubbies, men det tog precis slut när vi satte på TV:n...

M:- Men Filip, det är slut, du måste förstå det! Jag kan inte trolla fram det igen.

F:- (skriker) NEJ! JAG FATTAR INTE DET! JAG VILL SE DET!!! SÄTT PÅ DET IGEN MAMMA!!!!

Av Sofie - 10 november 2008 21:00

Mmmm... dagen... ja, dagen... har ägnats till städning, bytt sängkläder, tvättat... och fikat med Julia! fast det känns bättre i mitt inre.. typ... if ya' know what i mean...

Har gjort upp planer för typ hela veckan också. :) Imorgon blir det kaffe hemma hos Ida, så nice! :D På onsdag blir det frulle hemma hos Frida. Torsdag och fredag är förvisso lugna än, kanske lika bra.

När Jonas kom hem från jobbet käkade vi middag sen tog Julia, jag och kidsen en promenix till mörrum. Jag mitt miffo tappade såklart min plånka, men innan jag kom på det hann denna snälla människa ringa och berätta att hon hade hittat den. Dagens ros!

Var hemma strax efter 20 med två sovande barn... Nu har Buffy dock vaknat igen så jag får ta min lilla tös!


Filip under promenaden:- Mamma, jag börjar bli riktigt stor nu...

Av Sofie - 10 november 2008 09:49

Usch vad seg jag är idag... Vaknade av att Jonas hade satt mobilen på snooze och gått på toa. Somnade till slut om och när jag vaknar näst tänkte jag gå upp så jag hinner va lite själv innan barnen vaknar och precis i samma stund ringer klockan. 

 Upp och hoppa och iväg till dagmamman. Nerom Preem och hem igen. Får nog bjuda på jätte-kafferep idag, fick så sjukt mycket kakor på Preem! De var från igår. Kaffe någon!?

Har börjat elda lite i pannan och vikit tvätt. Ska nog städa sovrummet innan vi kör igen. Eller inte. Fan vilken olust jag har idag alltså! Buffy är iaf feberfri och på lite bättre humör.


Nu ska jag iaf packa mina tradera-paket så de blir skickade! :)

Av Sofie - 9 november 2008 20:51

Ja, jag antar att det är svaret på att hon har varit så gnällig och sovit så dåligt inatt. Hon har feber. Dagen har mest spenderats till att sova och vila om vartannat.... fram till typ 15,00. Satte igång med middagen och bjöd in min pappa på fars-dag-fika. Simon och hans flickvän fick vi på köpet. :D Filip hade så roligt med dom! :)

Just nu kollar vi på Ensam mamma söker.


Fan vad tråkigt det är att blogga idag... :/

Av Sofie - 9 november 2008 07:10

Usch vad jag har sovit dåligt inatt! Buffy vaknade vid två-tiden och ville ha välling. 40 minuter senare skriker hon igen. Tar in henne till oss och hon hade nog haft en mardröm för hon ville helst ligga på mig.... Sen hade jag en mardröm! Om Buffy! Den var så hemsk! Sen har det varit så jäkla varmt så hon har ju varit som en blöt disktrasa emellan åt... Klockan var väl strax efter fem när hon började vakna till, somnade, vakna... klockan 6,50 gav jag upp.

Jonas erbjöd sig gå upp, men det är ju trots allt Fars dag idag.


Igår var det lugnt här hemma. Vi åt en mysig middag med en massa tända ljus sen kom Markus och Julia och fikade. När de stack hem letade jag fram barnens baby-böcker och fyllde på med foton och en massa text. Kollade på Stjärnor på is och sen sov vi.

Av Sofie - 8 november 2008 13:08

Nej inte enda tills nu.... :D Men vi sov till 8,30 idag, hela familjen! Skönt ibland. 11,00 var det handboll, vi åkte hela familjen idag. Såg en skymt av Ida och Wictor med! :) Filip var superduktig idag, fixade hinderbanan galant. :) Efter handbollen skulle Filip handla sitt lördagsgodis och Jonas skulle tippa.

Ringde Julia en vända när vi kom hem, de skulle komma inom senare. Efter de hade varit i garaget. Buffy sover middag och Filip kollar på Pippi. Stefan kom förbi så vi ska sörpla lite kaffe. Kaffekäring som man har blivit....


Igår när Jonas kom hem från jobbet hade han med sig varsin ny leksak till barnen. Han hade varit inom COOP. Jonas kärlek till COOP kan lätt jämföras med Lisa's. Anyway, ungarna blev jätteglada, fast Filip hade roligare med Olivia's och vice versa. Körde till Halahult på kvällen för att fira fars dag. De blev verkligen överraskade! :D

Av Sofie - 7 november 2008 14:17

Nu är vi hemma igen! Var riktigt najs hemma på Stålavägen idag! Vi pusslade och barnen lekte. Fikade lite på min kladdkaka från igår och hade det mysigt med tända ljus och allt. :) Som vanligt får man bege sig hemmåt runt ett-tiden för Buffy vill sova. Idag fick vi Julia med oss hem. Just nu leker de i Filips rum och Buffy verkar ha somnat. Snackar lite med lillasyster på MSN och väntar på Jonas. Han skulle handla lite på vägen hem.


Nu ska jag slappa en stund! :)


Välj dina vänner med omsorg...

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards