Alla inlägg under november 2008

Av Sofie - 7 november 2008 08:40

Filip är ju lite smått förtvivlad över att han och Moa inte ska leka idag så det får bli ett litet besök hem till kusinerna. Vad gör man inte för sina barn...? Hinner nog med en promenad med Julia också.


Mailade Lajan och kompletterade min beställning från igår.... Blir rätt fett dyrt i slutändan... men det får man väl ta. Filip ska få det i julklapp och lika väl som man köper en massa leksaker, kan han ju få nåt han behöver.


Breakfast time!

Av Sofie - 7 november 2008 07:52

Idag hade jag verkligen velat sova en stund till... Kunde inte somna förrän efter tolv inatt... :/ Det var kanske allt kaffe jag drack. Barnen ville upp 6,45 imorse, inget ovanligt....


Igår var det ju då Me & I party i BC. First of all; Tack ALLA som kom! Vet inte riktigt hur många vi blev, men jag fick iaf 300:- i rabatt så fler än 11 var det. :) Det var verkligen super-trevligt! Blev såklart lite inhandlat också. M. a. o; jag är supernöjd med kvällen! De sista gästerna lämnade 22,00 sen var det bara att ta hand om all disk och plocka undan lite. Gick o la mig snabbt därefter, men som sagt; till ingen nytta.. Gick upp o kollade på Tv en stund och somnade sen på soffan.... :)


Idag var det tänkt att Frida, barnen och Julia skulle komma och ta en promenad med mig, men Frida ringde precis.... Hon lät mer död än levande... Krya på dej!

Av Sofie - 6 november 2008 08:20

Nu är morgonens bestyr över... Alla är påklädda och iordning. Väntar på att klockan ska bli 8,30 så ska vi köra och hämta Julia. Och dammsugaren.

Har kollat på www.meandi.se och idag hittade jag iaf varsitt plagg till ungarna. :) Ska bli sååå kul! Det roligaste är nog ändå och träffa alla som kommer.


Nu ska vi ta på oss och dra!

Av Sofie - 6 november 2008 07:11

Ja, då sitter man här med sitt kaffe igen... Var precis på väg ner och duscha när Buffy ville upp. M.a.o får duschen vänta tills sömntutan Filip vaknar. Kan ju inte ha lilla fröken i släptåg i källaren... Jag, Buffy, Frida, Moa, Oliver och Julia ska på församlingshemmet när Filip är hos dagmamman. Så najs!

Efter det blir det hem och städa järnet, med Julias dammsugare! :D


-------------------


Pratade precis med Filips dagmamma, Filip ska inte dit idag, han sla följa med oss. Han tycker ju det är så roligt! :D Och så får han ju träffa Moa.

 Berättade precis för han vilka som skulle följa med och på svarade han;

-Julia får gå till den svarta kyrkan, för den röda är bara för mammor och Julia har ju inga barn...

Med den >>svarta kyrkan<< menar han bårhuset...


Nu ska jag duscha!

Av Sofie - 5 november 2008 22:02

Dagen och kvällen har varit helt underbar....

Körde in till stan, till älskling på jobbet. Han och Jimmy lirade short-tennis. jag tittade till ungarna och ungarna, ja, de busade loss! :D Stack sen till hemma-butiken för att hämta mitt nya dammsugarmunstycke och sen vidare till COOP där Jonas mötte oss. Handlade och Filip fick nya pennor och en målarbok. Han blev så glad! Mitt i allt ringde Angelica för att berätta att hon hade pratat med Filip i telefon innan. När då? När jag var inne på hemma-butiken. Han hade ringt upp henne från min celly. Haha! Fatta hur mycket leksaker det fanns på COOP då! Hittade massa till Buffy nu när hon fyller år! Vi lovade även att Filip skulle få en när hon fyller år om han städar sitt rum och äter upp maten. Får väl se hur det blir med det...

När vi väl kom hem och skulle packa upp sakerna upptäckte jag nåt förskräckligt; de hade beställt FEL munstycke!!!! Gaaaah!!! FFS! Får låna Julias dammsugare iaf...

Åt middag sen ville Buffy sova. Jonas sov med en stund, till bonden började, och Filip somnade tidigt han med. Vi passade på att ha lite tid för varandra ikväll, riktigt mysigt faktiskt. Nu ska jag gå in i sängen igen. Sov gott alla!!!

Av Sofie - 5 november 2008 14:08

tAkida - Handlake village


Julia ringde. :)

Nu drar vi till stan och träffar pappan i familjen. <3

Inom hemma-butiken och COOP >>den blå affären<<. Handla det sista till imorgon. See ya!

Av Sofie - 5 november 2008 12:38

På ett möte mot kvinnoförtryck reser sig en dam upp och säger:
-Vi är emot säljande av kvinnokroppen!
En man på bakre raden säger:
-Jag instämmer! Fitta ska vara gratis!

Snodde den av Paula; http://paulacarolineryberg.blogg.se/

Av Sofie - 5 november 2008 12:30

Sitter och avnjuter en välförtjänt kopp kaffe. Smakar bättre än blasket jag drack imorse. Barnen fick lite mellanmål när vi kom hem och nu leker de snällt tillsammans... De är så härliga när de är på detta toppenhumöret! :) Själv har jag tagit en liten vända med dammsugaren, lite får jag ju upp trots allt... blir säkert en vända till ikväll. Ska ta en låååång dusch när jag har druckit upp kaffet och läst kvällsposten.

Presentation

Mamma Sofie.
Mamma till Filip f. -05 och Olivia f. -07.
Sambo och förlovad med Jonas.
Matte till vovven Zätah och kisen Bill.
Bor i Brinkamåla City i förorten Läppareboda.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards